Gårdagens träningspass

Jag brukar sällan berätta vad jag gör på mina träningspass, jag tycker inte det är så intressant att berätta.

Men igår kändes min egna träning, på egen hand (alltså inte pass) väldigt bra och det var väldigt länge sedan jag kände så. Därför bjuder jag på mitt snabbpass. Det blev ca 30 minuter, precis som jag tänkt.

Uppvärmning: Några TRX-övningar+200m Ski Erg (jag provade ut en lämplig längd till det som komma skulle)

Cirkelträning:
5xsmall rodd i TRX. Näära fästpunkten.
10xdips på bänk
15xbenböj på bosuboll.
200m Ski Erg
Detta körde jag 4 varv. Tanken var att ha övningar som är relativt bra för skidåkning. Triceps (dips) passade bra. Rodden ville jag köra för jag tycker om den. Och ben behövs ju också träna. Anledningen till att jag använde bosuboll var helt enkelt att jag ville träna upp balans. Avslutade varje rund med Ski Erg som väl nästan det närmsta man kan komma skidåkning på gymmet? Försökte hålla bra tempo men vet att jag kan dra på ännu mer nästa gång.

Teknikträning:
3x6 kettlebell-swing
3x6 axlar

1 EmelieMaria - träning&annat:

skriven

Härligt jobbat!! Du kommer ju svischa förbi som en blixt i skidspåret :D

2 felicia:

skriven

men va härligt pass!! =D älska bosubollen..

sv: tack, roligt att höra ju =D

Kommentera här: