Nöjd morgonkänsla

Upp klockan kvart över sex idag. Mamma fyller år. Så puss på kinden och hurra, hurra. Eller nej, det blev ett litet grattis, överlämning av present. Och så frukost på det, kanske inte Sveriges lugnaste precis. Syster iväg till skolan, pappa till stugan och mamma till jobbet och där satt jag som inte hade en endaste tid att passa.
 
Efter lite vila (eh...jag är inte så morgonpigg längre) och skrivande av veckans matlådor samt inköpslista bar det iväg till gymmet. Var där lite senare än jag tänkt men vad gör det när man inte jobbar förrän i eftermiddag? 
 
Dagens pass var bra. Det går inte att kalla det dåligt så då måste det vara bra? Jag tror det är lätt, i alla fall är det så för mig, att man (jag) tänker att det måste vara alldels perfekt och så där på topp för att ett pass skall vara bra. Men faktum är att det kan vara bra även om det är en bit kvar till det där alldeles speciella. Och ärligt talat, så för min del så kommer de där alldeles speciella passen inte så ofta. Jag har funderat länge på hur jag skall tänka och agera och idag kom jag fram till att jag kunde varken ge mer, hålla större fokus eller utmana mig själv mer efter det upplägg som jag lagt för dagen. Är inte då passet bra?
 
Det finns olika perioder och jag är just nu inne i en sådan där period då jag utmanar mig själv när det gäller övningar och vikt, när jag utmanar mig själv finns det en risk att det inte blir så där alldeles perfekt men samtidigt om jag inte utmanar mig själv så kommer jag aldrig komma någon vart, då kommer jag stå och trampa på samma ställe. Så jag är faktiskt nöjd med dagens >>bra<< pass.
 
Efter träningen åkte jag för att handla, för er som genast blir nervösa kan jag lugna er med att jag åt lite efter träningen för att orka handla, är det något jag inte gillar så är det trötta människor, visserligen oftast barn, i mataffärer, och för att kunna sucka lite över detta måste jag ju se till att inte vara lika dan (elakt..jag vet) dessutom behöver jag äta efter min träning. Ialla fall tillbaka till ämnet. Väl på plats gick det snabbt att handla tackvare min fina lista (kände mig faktiskt nöjd) och när jag stod i kön kändes det så bra att kunna släppa före en man som inte hade så mycket han skulle betala, jag hade ju all tid i världen, var lugn efter träningen och kände mig allmänt nöjd med tillvaron - härlig känsla. Hem, slänga in varor som behövdes i kylen samtidigt som jag fixade mat. 
 
Nu är maten uppäten och jag tänkte skapa kaos i köket. Mat skall lagas och sedan placeras i matlådor och sedan kan jag vara lgun med att det finns god och lagad mat i frysen. 
 
Dagens varor; Potatis, morötter, blomkål, broccoli, banern, cocosmjölk, tonfisk och i påsarna är det lite färsk spenat och sallad. De där varorna som jag ställde in i kylen var kyckling, färs, strimlad kyckling, fisk och kvarg. Innan jag skulle åka tittade jag efter hur många matlådor jag hade rena. Antal: 0. Insåg att jag skulle behöva diska några men det skulle inte räcka, när jag sedan såg att de hade extrapris på de där matlådorna köpte jag. Mer matlådor åt folket!
 
1 uppochhoppa:

skriven

Värsta innehållsrika dagen! Grattis till känslan i träningen. Fortsätt utmana - det är ju så himla kul att flytta gränser!

Kommentera här: