Den stora utmaningen

Åh, jag har ju helt glömt av att berätta vad jag gjorde i onsdags. Jag gjorde något som inte var så jobbigt som jag hade trott men som ändå var jobbigt. Jag "sprang" upp för backen här i stugan. Och den är...
 
1. Inte kort utan snanare ganska lång.
2. Den är brant, så brant så man för allt i världen inte kan ha trean hela vägen upp och har man dålig fart kan man ibland behöva lägga i ettans växel (beroende på vad man har för bil)
3. Den börjar jättebrant för att sedan bli lite bättre men då är det över halva vägen kvar.
 
Jag började med att springa ganska fort (dum som jag var) och tänkte att "det här kommer jag klara galant",  men ganska fort insåg jag att det var en ganska så lång bit kvar OCH att det började bli jobbigt. Men jag fortsatte och stod på mig, andades och tänkte att jag för allt i världen inte skulle ge upp. Mot slutet så sprang jag knappt men höll mig ändå joggandes (sedan att vilken gående peson som helst hade kunnat gå om mig i det tempot jag höll...det talar vi inte om). Jag tog mig tillslut till toppen. 
 
När jag kom upp var jag något andfådd och benen var lite trötta. Men jag bestämde mig fort för att nästa år skall jag springa två gånger efter varandra. 
 
En något nervös JHH...jag var faktiskt nervös...

Den här bilden ljuger så mycket! Den ÄR mycket brantare än vad den ser ut på bilden

Klar...ser inte så trött ut och hade nog egentligen klarat en omgång till

1 EmelieMaria - träning&annat:

skriven

Härligt jobbat!! :D Är så sugen på att träna nu, har fått massa ny inspiration så hoppas att förkylningen går över fort!! :D

Svar: Tack :) Det hoppas jag med :) härligt med ny inspiration :) Jag känner mig också lite taggad inför höstens träning även om jag inte riktigt vet vad jag skall hitta på ;):)
JHH

2 Elin:

skriven

Duktigt! :D Jag är också ute och motionerar en hel del nu, springer nästan dubbelt så långt mot vad jag klarade för ett år sedan (= stolt tjej) och har gått ner 5kg sen i januari (= ännu stoltare tjej)! Det är så kul när man märker resultat 8)

Svar: men ooooj. och det har nu knappt skrivit om i din blogg :o du hade ju kunnat bli värsta träningsbloggaren ;) imponerande! Förstår att du är stolt :)
JHH

3 Elin:

skriven

Svar: Haha, vill inte skriva om det för att slippa pressen från alla andra XD räcker att jag pressar mig själv liksom ;D

Svar: åh. Du tänker så. Det är ju visserligen klokt. fast jag tror inte folk vill pressa utan bara uppmuntra. men man är ju aldrig tvungen att skriva saker. det är det som är det sköna =)
JHH

Kommentera här: