En typisk morgon



En typisk Johanna-morgon

05.15. Klockan ringer. Tror det är någon som skickar sms. Inser att jag behöver gå upp.
- 10 minuter till, snälla?
- Okej, men sen går du upp!

05.25. Diskuterar med mig själv.
- Bara en liten stund till.
- Nej.
- Snälla?
- Nej sa jag ju....

05.37
- Snälla?
- Om du går upp nu så får du sova på bussen?
- Ehm...
- Okej, till klockan sex.

06.00
- Måste jag?
- Om du går upp nu så får du sova när du kommer hem?
- Deal!

06.10

Jag och bror äter frukost och pratar i godan ro.
Johanna: Kan du skicka mjölken?
Jacob: Mm...

06.25

Under tiden som vi fixar oss framför var sin spegel (Jag och Jacob) så diskuterar vi vems kub det är som ligger i hallen. Hinner dra några galenskapscitat

06:30.
Systers väckarklocka ringer.
*DUNS* (Klockan åker ner på golvet, syster vaknar inte)
De äldre syskonen ler lite mot varandra (någon gång där måste jag ha förflyttat mig från mitt rum och något emot toaletten....)

ca 06:33

En till viss del vaken far kommer upp för trappan och försöker väcka syster. (resultat: något misslyckat)

06:35
Jacob: Hejdå.
Johanna:......(han hinner ut genom dörren)...öööh. Hejdå.

06:40.
Konstaterar att det är -10 grader ute.

06:45
Går till bussen.

Kommentera här: