Som man bäddar får man ligga



Jag har funderat på idag varför jag haft lite ont i min kropp. Och så kommer jag på det.
Jag somnade på soffan igårkväll.

Efter att ha kommit hem inte allt för sent, typ vid tolv bestämde jag mig för att titta på en film. Ocean's eleven. Jag vet inte hur många gånger jag har sett den nu det senaste. Min bror sätter sig i andra änden av soffan och ja vi är sådär sociala som vi brukar vara.

Men ingen av oss hinner se särskilt mycket av filmen. Brodern somnar och lika så gör jag. Enligt Jacob har han försökt väcka mig vid tvåtiden men jag har bara mummlat något och somnat om.

När klockanär kvart i sex vaknar jag och går upp till min sköna säng.
Jag gillar att sova på soffan men då skall det vara bäddat och sånt...det här var bara oskönt.

Men faktum är att det var länge sedan jag sov så bra.
Paradox?


En som somnar på soffan under dygnets alla timmar

Kommentera här: