11. Då mår jag som bäst

31 dagar med JHH

Vilka svåra frågor. (skall hon säga som typ har kommit på dem)

Hmm, då mår jag som bäst. Det är så svårt.

Det kan antingen vara när jag är i stugan (eller farmor och farfars stuga) en varm dag och åker ner till sjön och bara är där i flera timmar. Solar, badar,läser och bara är. Oftast är någon i familjen med.

Eller när jag åker till IKEA helt ensam och bara går runt och tittar på saker, fantiserar, drömmer, slappnar av och äter god mat.

Eller när jag sitter vid ett bra piano (om det får vara så bra som möjligt:flygel) och bara spelar i timmar och det låter så där bra och flytande som det har gjort några gånger under mitt liv.

När jag sitter uppe kvällen på läger tillsammans med vänner och skrattar så mycket så att jag nästan gråter. Eller när jag tittar på film med vänner, när jag umgås med vänner. När jag är glad. När jag spelar spel.

Eller när jag är på träningsvallen en varm dag och verkligen lyckas med häckövningarna.

Eller ett fika med familjen när alla är på gott humör och alla visar upp sina bästa (sämsta??) humor och alla skrattar och man känner att man verkligen trivs.

Oj, jag vet faktiskt inte alls vad jag skall välja.


hos farmor och farfar
1 Hanna:

skriven

Måste du välja ? :) Alla dom är ju verkligen jättehärliga ! De kanske är när du har alla dessa du mår som bäst ? Eller bara minnen från dem, eller något att längta till ! :)

Kommentera här: