Träning: Fredag 15 april och lördag 16 2011

Körde en jättedålig träning på fredagskväll. Kom aldrig iväg under dagen och när jag väl tog mig ut så blev det verkligen ett skitpass för jag tänkte inte efter innan jag agerade. Körde en jättekort uppvärmning och efter det så blev det 3x3x20m i lite högre tempo. Jag förstår inte att jag aldrig kan lära mig att jag måste värma upp mer än ORDENTLIGT om jag skall köra högre tempo för baksidalår pallar inte annars. Så där sprang jag med en ljumske som klagade, smalben och som tjurade och eftersom så började jag känna baksidalår men jag körde på de där tre sista för något måste jag ju göra. Dum som jag är. 

Jag är lite uppgiven, kommer jag aldrig kunna springa snabbt? Beror smärtan "endast" på att jag inte värmde upp ordentligt? Beror det på att jag inte fel teknik när jag springer? Jag känner ju att jag inte kan använda den kraften jag har och jag utnyttjar inte det rätt och det känns som jag sjunker ner och ja, det går inte snabbt och det känns ostabilt. Åh vad jag önskar att jag hade en tränare som kunde hjälpa mig nu.

Nej, det här var ett skitpass!


Lördagens pass fick ta konsekvenserna av fredagens pass. Anledningen till att jag körde ytterligare ett pass efter är att jag vet att jag borde köra något annars kommer benen smärta ännu mer (lite har jag lärt mig av mina misstag) så jag körde ett pass mot 5 km. Som man kan se i diagrammet så är det sämsta passet på länge. Men så får det vara. 

Dagens pass:

3 min. rask gång

4 min. joggning

2 min. rask gång

4 min. joggning

3 min. rask gång


Vill till mitt försvar säga..eller neh...men när jag tittar på siffrorna
så är de något som inte stämmer, det saknas vissa uppgifter.
Men skitsamma egentligen, det var ett skitpass