Hur klarade man sig?



I fredags hände det.
(Ni som stör er på i-landspromblem bör nog inte fortsätta läsa nu...)

Jag väntar på bussen. Klockan är ca 06:53 (är dock inte helt säker, kommer till varför snart)
Och jag känner på mig att något är fel.
Något är riktigt fel.

Jag känner efter i kroppen.
Nej, jag är inte hunrig.
Jag har sovit ganska bra, inte allt för många timmar men ändå okej.
Jag har gått upp i tid.
Puuh, jag har kläder på mig.
Och skor.

Vad är det då som är fel?
Jo! Så kommer jag på det.

JAG HAR GLÖMT MIN MOBIL.

Vad gör man då?

Alternativ 1: Man vänder hem, snarare springer hem och hoppas på att hitta mobilen och sedan springa tillbaka till nästa buss. Och skylla på att man missade första bussen.

Alternativ 2: Man vänder hem, snarare springer hem och hoppas på att hitta mobilen och sedan springa tillbaka till nästa buss. Och erkänner att man är så beroende av sin mobil att man var tvungen att hämta den.

Alternativ 3: Man hoppar på bussen och hoppas på att man inte kommer avlida.

Jag valde alternativ 3.
Och klarade mig.
Nästan.




1 monia:

skriven

Vill du bli dagens blogg? Kommentera under inlägget "dagens blogg" så drar jag en vinnare i morgon :)

2 m:

skriven

inte kul.

3 Anonym:

skriven

Hejhej! Följ med mina äventyr i Schweiz!



Kram Sofie

Kommentera här: