Det ligger två vantar



När jag kom ner till hallen imorse (läs förmiddag) så såg jag att det låg två vantar på byrån!
YES! Tänkte jag och kände lite glädje. "min borttappade vante är tillbaka".
Men glädjen varar inte länge. När jag kommer närmare och ser bättre så upptäcker jag att det  inte alls är min andra vante som kommit fram utan det är en annan vante som ligger där

Mina tankar just nu.
1. Vanten ligger där för att personen som tagit min vante nu inte hittar den och istället lagt tillbaka en annan.
2. Personen som tog min vante är blind?
3. Kanske känner sig min andra vante sig ensam och har lockat till sig en ny
4. Eller så har folket runt omkring mig tröttnat på att ständigt höra "var är min vante?" och därför lagt dit en ny för att få tyst på tjötet.
5. Eller så tror de att JAG är blind?

Jag tror på 4.

Det var iaf en ganska rolig situation...
...en kort stund

Kommentera här: