Jag gjorde det!



Jag vet en som njuter just nu och som är riktigt, riktigt nöjd! Det är piano (flygel) och uppträdandet idag. Det kändes riktigt grymt! Den känslan som man får, det är nästan i lite högre klass än träning.

Det är en lite underlig känsla att upptäcka att man är nervös. Jag kände mig inte alls nervös under soundchecket, det kändes snarare bra. Men mitt ben skakade som bara den. Jag är ganska kort och pallen var ganska hög så jag kunde inte hålla nere hälen i backen, alltså pedalfoten (vilket man helst kan göra) men efter att ha bökat och grejat lite så kunde jag nå ner (ja...det låter som om jag är riktigt kort...och det är delvis lite sant...men inte såå farligt kort) men jag fick sitta och spela ett tag och det kändes riktigt bra!

Sedan när det väl började dra ihop och bli min tur. Jag har på något sätt glömt hur det är att sitta och vänta på sin tur och ja, man börja tänka. Jag var grymt nervös!! Hade någon sagt till mig; "Johanna du behöver inte" då hade jag inte gjort det! Men när jag väl satte mig óch började spela - wow! Det kändes "jag kan verkligen det här, jag har spelat stycket minst 100 gånger, jag är bombsäker på det". Det var bara att få den där superkänslan och köra på. Och det gick grymt bra!!

Inför kvällspasset var jag inte alls lika nervös utan det var mer förhoppning och förväntan att få spela igen och jag hade gärna fortsatt att spela en stund till även om man var lite trött efter en hel dag. Men ja, jag är riktigt nöjd! Och jag tror jag fick ut den känslan som jag ville få fram. Och jaa, det kändes så grymt härligt! Nu vet jag anledningen till att jag sökte in till det här en gång från början. Det har tagit fyra år för mig att komma dit jag ville när jag startade. Men jag har ändå på något sätt kommit dit och när det väl gällde, sista chansen - då satte jag det och riktigt bra dessutom!

Jag har faktiskt lite rätt att vara stolt, glad, lycklig, nöjd, lite hypad och jaa belåten på något sätt.

Det kommer kanske komma en film här framöver, vi får se. Och kanske kommer det en och annan bild...den som väntar får se :)

Nu skall jag bara slappa en stund innan jag skall sova, oj, så skönt det skall bli!!

1 Emelie:

skriven

du var grym!!!!! :D <3

2 Sändrew:

skriven

Åhh J! Jag vet inte hur många gånger jag har sagt detta. Men jag säger det igen! JAG ÄLSKAR ATT HÖRA DIG SPELA!! det är helt sjukt:D DU HAR ALL RÄTT ATT VARA STOLT! du ägde!. Jag satt som på nålar å nästan studsade så bra var det:D å som jag rös! åh ryser det göra jag när jag hör något som är riktigt bra! jag är jätte stolt över dig min J=)<3 BRA JOBBAT:D

Kommentera här: