Träning: Tisdag 15 juni 2010

Dagens träning: Träning på vallen: Häckövergång och styrka för mage och rygg

Eftersom en del av träningsgruppen inte var hemma, tränaren sjuk och lie annat så blev det ingen kastträning idag utan det fick bli träning på vallen istället. Träning på vallen - första gången för mig det här året. Det kändes härligt att vara tillbaka.

Häckgången:
7 st häckar
3 övningar *4 omgångar
Efter det började vi (Jag och L) att testa på att länga lite och ja, testa oss fram på lite nya alternativa övningar.
Det var lärorikt och också roligt.

För min del fungerade det riktigt bra. Det var inget problem att bara sätta igång trots att jag inte har gjort det på flera, flera veckor. Det är bra! Det är en en VÄLDIGT stor skillnad nu jämfört med i början men det är också en jättestor skillnad mellan höger och vänster ben. Jag måste öva och öva men det är glädjande att höger går så bra.

Styrka:
6 övningar*15 rep Mage
2 övningar*15 Rygg
6 övningar*15 rep Mage
2 övningar*15 Rygg
1*10 övningar sida (höger+vänster)

Träningen avslutades med lite fötter och sånt.


En mycket skön träning och dessutom rolig! Det kändes bra att komma tillbaka och träna och så igen!
Det glädjer mig att det är så enkelt att göra saker trots att jag inte gjort det på länge.
Det betyder att jag har kommit någon vart och det betyder att det är värt att kämpa.

Jag är glad och lite peppad att fortsätta nu.



JHH