Träning: Fredag 16 januari 2010

Dagens träning: Träning efter följande mönster:
Uppvärmning - 1km
Löpskolning (2*5 övningar)
Häckgång: Lite olika övningar med normalhöga häckar (som vi brukar ha med träningen med T)
                 Mer övningar med en nivå lägre.
Kaststyrka: 2*10 armar + 2*10 armar, 2*15 mage/rygg+2*15 mage/rygg
Nerjogg: 1km

Mål med dagens träning:
Framförallt fokus på löpskolningen.

Så gick dagens träning:
Jag hade inte riktigt bestämt vad jag skulle göra innan jag kom dit. Men jag hade bestämt mig för att i alla fall ha fokus på häckgången. Anledningen till att jag valde ha en lägre nivå  är just för att å in rytmen och känna den i kroppen. Men det som jag gjorde det gick ganska bra även om jag var väldigt trött i kroppen. Men jag tyckte ändå jag fick ganska mycket känsla i kroppen under häckgången.

Negativt med träningen:
- Kroppen kändes trött
- Det var riktigt jobbigt under nerjoggen
- Jag är stel under häckgången och hittar inte rytmen där

Positivt med träningen:
+ Jag tränade!
+ Häckgången går bättre och bättre
+ Jag orkade med styrkan
+ Jag "tvingade" mig själv igenom den där sista kilometern