Träning: Måndag 30 augusti 2010

Dagens träning: Jogg, kast och styrka

Det känns grymt att kunna skriva ett träningsinlägg igen. Det är inte det bästa men jag är ändå ganska så nöjd med det här passet på något sätt. Jag kan faktiskt vara nöjd trots att det inte var ett höjdarpass.

Började med 1 km jogg. Det suger lite i benen faktiskt. En bra bit av kilometern går i en liten liten uppförsbacke. När man går tänker man knappt på att det går uppför men när jag man (jag) joggar och man (jag) inte är allt för bra tränad, då inser man att det är en liten liten höjning en bra bit. Men annars var det ju inga problem och skall inte vara det heller!

Började kasta lite men jag insåg två saker:
1. Jag måste köpa en annan boll. Den som jag har nu är alldels för lätt och flyger och studsar för lätt.
2. Jag är i stort behov av en kastträning! Det gick verkligen inte idag och avslutade ganska så fort för jag insåg det skulle kunna bli fel. (Kanske inte så konstigt eftersom jag hade den senaste kastträningen 1 juli)



Så istället för att fortsätta med kastningen så blev det istället styrka:

Sit ups:
2*15 Vanliga
2*15 snea - höger
2*15 snea - vänster
2*15 Ena benet upp - höger
2*15 Ena benet upp - vänster
2*15 Båda benen upp

Rygg:
2*15 Rygglyft
2*15 "benlyft"
2*10 Rygglyft
2*10 "benlyft"
2*5 Rygglyft
2*5 "benlyft"

(Vad iallsindar skall man kalla de där "benlyften, L???)

Som jag sa innan jag är ändå ganska nöjd :)