Det här saknar jag

Nu har jag nog haft min sista ordentliga träningsvecka den här terminen. Inte så att jag kommer träna mer men nu när jullovet är här och julhelgerna och så, så brukar det vara lite svårare att komma iväg och träna. Jag skall försöka gå ut och jogga och så, men jag erkänner! Jag är fjompig när det gäller kyla och så!!

Därför kommer det bli en lite sammanfattning av den träning som varit, jag tänker mig att det kanske kommer en ordentligt sammanfattning när det nya året börjar.

Jag kan ju inget annat att säga att jag har gjort framgång! Jag har börjat träna ordentligt, så bra som JAG kan göra! Jag har börjat få rutin att träna, jag har börjat lära mig att gå över gränser och så. Det har hänt väldigt mycket!! Jag är väldigt glad på det och kommer ta upp mycket mer av det sen.

Jag har börjat träna i en liten grupp, med tränare. Jag har riktigt bra träningskompisar och det är mycket som är bra med träningen! Men det är två saker som jag saknar!!
1. Jag saknar att träna mer med tränare
Ju mer bekväm jag känner mig att träna med andra runt omkring mig desto mer längtar jag efter att verkligen vilja lära mig friidrott. Det finns så mycket som jag aldrig har tillåtit mig själv att testa på och det finns så mycket som längtar efter att testa på och så smått börja lära mig. Med något mer träningspass med tränare i andra grenar skulle jag så smått kunna lära mig nytt.

2. Jag saknar styrketräning
Det hade varit väldigt skönt att få in ett pass med styrketräning och att lära mig det. Mitt problem är just nu att jag helt enkelt inte har råd att köpa ett kort på något ställe. Det andra kostar redan. Men jag skall tänka ut något sätt att lösa det här också.

Det gäller bara att se framåt nu, ta med sig det som har varit bra och framförallt tycka det är roligt. Jag ser framemot nästa halvår!!!

Kommentera här: