Träningsstatus: Januari 2013

 
När jag går igenom min träning nu i januari 2013 blir jag ändå rätt nöjd. Visserligen har jag velat väldigt mycket mellan hur jag vill att mitt upplägg skall vara, låt oss säga så här: jag har inget upplägg just nu. Men det jag är nöjd med det är att det ändå är rätt uppdelat mellan de olika. Det är inte bara TRX utan lite inslag av en kombination av kondition och styrka och lite annat smått och gott. 
 
Så, en liten tjuvkik på vad jag "önskar" mig/behöver i träningsväg i februarimånad:
  • Kondition
    Det är så lagom nu. Jag borde ha börjat med det redan i september då jag visste att jag skulle åka skidor. Men så får det vara
  • Ski Erg
    Det mest liknanade skidor inomhus...
  • Många pass som det här 
    Dels av anledningen att jag gillar det, det passar min vardag fint att ha ett kort pass med hög puls och styrka. Dessutom kan man göra tusen varianter av det vilket gör att kroppen får sig en genom ordentligt under veckan. 
  • TRX 
    Det är bara att köra, köra, köra
Så. Jag ser framemot träningen i februari! Det skall bli utmanande att köra effektiva pass blandat med kondidtion! Det skall bli roligt att fortsätta gå på CX och förhoppningsvis kommer det kanske gå att åka skidor också. Men först. Först kör vi gång med en hel helg med bara träning uppe i Stockholm. Vilken start på februari!
 

Kommentera här: