Fyran


I eftermiddags var jag faktiskt inte, om jag skall vara helt ärlig, så jättesugen på att träna efter 9 timmars jobb men eftersom jag gått runt och pratat om hur viktigt det är att träna nu så fick jag allt leva upp till det också.

Så iväg till träningen. Ett mellanpass kan man säga, ett pass mellan två löppass. Lite blandade sprintövningar, lite ansatslöpning och hoppövningar samt medicinbollskast på slutet. Insåg nu när jag skriver att jag helt glömde ett studsmoment/Enbenshopp. Jaja, får ta det i morgon istället. Ett helt okej pass i alla fall.

Jag har förövrigt fått en ny träningskompis. Han (det är tydligen en han nu...) går under arbetsnamnet "Fyran" och med tanke på hur dagens övningar såg ut så kommer vi nog få spendera ganska mycket tid ihop för det var sannerligen varken vackert, långt, eller explosivt under dagens pass. 

Ja... jag pratar alltså om min nya medicinboll jag har köpt. Det står en hel del kast med medicinboll på mitt träningsschema nu och en sådan här boll är alltid bra att ha! Så tänkte att den även om vara smidig att träna med i stugan i sommar. 

Det blev en bra timma utomhus med rejäl vind, det formar både pannben och disciplin. Och gör en tacksam för vindjackor!


Kommentera här: