Min fredag

I dag måste jag få berätta om min dag, dels för att den varit bra men också för att den har innehållit spår av min vanliga vardag. Jag har visserligen varit trött och haft huvudvärk men ja, den har ändå varit bra! 

Klockan ringde vid 05 men jag behövde en halvtimme innan jag vaknade till för att gå upp, det är så det är just nu. När jag väl gick upp var det till min stora förtjusning ljust ute. 


Betala räkningar och sedan mot gymmet. Kan låta tidigt men jag hade ändå sovit nästan 8 timmar och jag mår bra av träning och jag är piggare innan jobbet än efter. 

Jag har ingen bild från träningen för då var jag så fokuserad men tränade, det gjorde jag! Och det gick dessutom faktiskt helt okej, hade många "tior" idag vilket innebär att jag snart skall öka vikter i vissa övningar, det innebär också att det stundvis var ganska utmanande träning idag. 

Färdigtränad och duschad åkte jag till jobbet och var där innan åtta och då hade jag inte stressat. Så nöjd! Men också lite hungrig så gröten smakade väldigt gott!! 


Jobbade mina timmar. Åkte sedan hem och städade av lite. För att sedan möta Sandra för att fika/äta mat samt spana in det nya köpcentrat. Mysig stund! 


Och nu avslutar jag den här dagen ungefär som den började, visserligen inte med träning men med gröt och en himmelsbild, där det fortfarande är ljust ute och man kan ana på himmlen att det varit en fin dag. 

Nu är jag trött men ändå så tacksam. Det kan låta som jag gjort mycket idag men det är bara en halvdag jobb och mindre saker än vad jag brukar göra, träning brukar vara en del av min vardag. Idag funkar det, idag orkar jag. Den energin har jag inte haft tidigare i veckan, då hade jag aldrig orkat det här. Så de dagar jag ser en glimt av min vanliga vardag - då njuter jag och är tacksam. 





Kommentera här: