Trädgårdsspelsturnering

I går frågade jag min syster om hon ville spela Boccia med mig. Och så ville hon spela Mölkky och sedan föreslog jag att vi kunde göra en turnering med olika trädgårdsspel. 


"Jag skriver en lista", säger min syster, vilket jag tolkar som att hon är med. Vi bestämde vilka grenar vi skulle köra, skrev listan och så var vi igång. 



Gren 1: Boccia
Efter fredagens after work med bla boule var jag sugen på att spela Boccia. Vi delade upp kloten i två färger var och sedan körde vi 5 omgångar där poängen sedan multiplicerades med 100. Elin lyckades flera gånger förstöra mina fina poäng och matchen slutade 

Elin: 200p
JHH: 400p



Gren 2: Mölkky
Andra gren var Mölkky. Ett kubbliknandespel som jag tänkte beskriva mer i morgon. Vi bestämde att vinnaren skulle få 100p och tvåan 50p. 


Efter 1/3 av spelet var matchen tvungen att avbrytas då en åskådare hade tagit sig in på plan. Vi spelare fick snällt sätta oss ner någon minut innan matchen kunde fortsätta och jag kunde ta hem vinsten efter att Elin kastat ut sig. 

Elin: 50p
JHH: 100p


Gren 3: Krocket
Vädret var strålande och det var 25 grader när vi gick banan inför den tredje grenen; krocket. En gren där Elin länge var i ledning men där jag mot slutet gick om och vann. 

Elin: 50p
JHH: 100p



Gren 4: Yatzy
Efter fika i skuggan stannade vi kvar där för att spela Yatzy. Det blev ingen superomgång för någon av oss men 429p till JHH och 364 p till Elin. 

Elin: 364p
JHH: 429p


Gren 5: Hästskospelet
Vi förflyttade oss från en skuggig plats till en annan för den femte grenen. En gren som visade sig vara Elins paradgren. Hon var grym!! Lyckades man träffa pinnen fick man 5p och stannade den kvar runt pinnen fick man 10p. Poängen multiplicerades sedan med 10. 


Elin: 850p
JHH:  450p


Gren 6: Plockepinn
Vi hade egentligen tänkt att kasta pil som sista gren men vi hittade varken pilar eller piltavla så fick kasta om (hehe) planerna och valde plockepinn i stället. 

Jag som låg under inför denna gren fick välja vem skulle börja. Jag fick därför några enkla poäng medan Elin var den som kunde hålla bäst fokus och kämpade till sig mest poäng om man jämför svårighetsmässigt. 

Elin: 420p
JHH: 550p.


Och så var turneringen över för denna gång och så här blev resultaten:
Elin: 1934p
JHH: 2029p

En rolig förmiddag utomhus i trädgården. Så glad att Elin hakar på mina idéer! 

Kommentera här: