500 dagar till 30

I dag är det 500 dagar tills jag fyller 30 år. 

Och det är inte så att jag håller räkning varje dag eller att jag har någon större åldersnoja utan anledingen till att jag håller lite koll på det här är att jag de senaste åren har sagt att när jag fyller 30 år skall jag vara i min bästa träningsform någonsin. 

Och 500 dagar kan låta mycket men i träningssammanhang känns det som rätt kort tid, det känns som  jag har långt kvar till den form jag vill ha. Och för ett tag sedan kom jag på att det är ju nästa år jag fyller 30 år och då var jag tvungen att räkna lite på det och ja, helt plötsligt känns de där 30 nämre än någonsin innan (hehe) och inte som något som kommer om en evighet. 

Nåja, så går det när man säger en sak utan att riktigt tänka efter, men det finns värre mål, det finns det. Och i dag fick det här målet mig att sticka till gymmet och det är ju bra. 

Så nu skall hon som har 500 dagar och sisådär 250 träningspass kvar till 30 in på gymmet och köra. 

Ett pass närmre målet. 
Man blir ju åtminstone lite motiverad, det blir man!


Kommentera här: