Pianomorgon

Denna morgon! Denna morgon! 

Jag minns när jag gick i skolan och kom hem från skolan och "bara skulle spela lite piano innan jag pluggade" och när man tittade på klockan nästa gång, efter att bara ha suttit och spelat igenom olika låter, så hade det gått över en timma. Om inte mer. 

Exakt så var det denna morgon men i stället för att ha dåligt samvete över att jag inte pluggat så var det exakt det jag skulle göra - spela piano alltså. 

2,5 timma pianospel. Jullåtar. Min tolkning av dem eller bara rätt och slätt rakt av. Och stunder försvann jag bara bort för det var så roligt att spela. Och stunder fick jag koncentrera mig på att behålla lugnet och stillheten för jag kan gå igång ibland när jag spelar. Men oavsett - så roligt! Tänk att få spela piano i 2,5 h. 

Tack ni som kom å lyssnade, det värmde mitt hjärta! Det var en fantastisk morgon! 


Nu blev den här bilden lite suddig men vill bara säga att spela på gym är bra ställen att spela  på för man har inga problem med att hitta bra föremål som håller pedalen på plats. På andra ställen kan det vara ett bekymmer att hitta en lösning men på gym - no problema! 


1 Helena Johansson :

skriven

Johanna! När jag läste att du skulle spela på gymmet imorse så tänkte jag att "Ååh, jag hade så gärna velat komma bara för att lyssna på dig." Det lät så mysigt helt enkelt. Jag hoppas att de som kom verkligen passade på att njuta av ditt härliga spelande! Kram Helena ❤

Kommentera här: