Träning: Tussilagojakten

Okej, det här är kanske lite barnsligt men jag är också barnsligt nöjd med den här idén. 

I vintras hade gymmet/gymkedjan (tillika mitt jobb typ) en utmaning. Man skulle träna 3 pass i veckan under 5 veckor. Det höll på från november till någon veckan innan jul och tränade man detta kunde det vara möjligt att vara den lycklige som vann en julklapp. Jag lämnade aldrig in min lilla lapp för det hade känts fel men jag var med och tränade och det här var avgörande för mig för att äntligen lyckas få in en träningsrutin igen. 

Så när jag förra veckan började känna att ja, "träningen är rolig nu och visst jag är trött men frågan är om inte jag faktiskt blir piggare av träning så att det är bra att jag få den gjort  även om soffan lockar väldigt mycket" så slog det mig att jag kunde köra det här konceptet på egen hand. 

Så slog det mig. Så här skall jag göra!


Så nu ligger det ett papper på min byrå och bredvid pappret finns en liten burk med utklippta runda pappersbita som med en smula fantasi i blicken skall föreställa tussilago. För varje avklarat träningspass får jag limma fast en tussilago och målet är att ha tre tussilago varje vecka på mitt schema. 

I den lilla burken finns också lappar som endast är gula. Dessa använder jag när jag tränar mer än 3 pass per vecka. Dels för att jag vill uppmuntra att träna mer men också visa på att 3 per vecka är tillräckligt.

Då kanske ni funderar. Varför tussilago? Det låter ju som du skall ut och springa efter tussilago. Svar: För tussilago hör april till och vitsippor var svårare att måla. Dessutom är hela mitt april-tema i min Bullet Journal tussilago så det passade bra. 

Vad vinner du då? Svar: Jag har inte bestämt detta ännu. Jag är ganska lättlurad så ofta brukar jag vara nöjd med att bara klarat av uppgiften men vi får se, jag kanske klurar ut något. 


1 Yasmine:

skriven

Vilken otroligt bra idé :D Kram

Kommentera här: