Sammanfattning av vecka 8

Här kommer en sammanfattning av den här veckan:

Veckans känsloladdning:
Måste vara mitt inlägg i från i måndags. Usch så mycket känslor och bara ord som hoppade ur munnen (fingrarna?) på mig men åh så skönt det kändes efteråt när jag bara kunde lämna det bakom mig och blicka framåt. 

Veckans märkligaste:
Det är helt klart när jag ringde ett samtal när jag jobbade i veckan för att boka en sak och blir kopplad vidare för att hamna på rätt "avdelning". Tycker att personen som svarar där låter lite frånvarande och att hennes inledande tal är i sammanhanget märkligt men tänker att hon säkert bara är stressad och tagit telefonen i förbifarten. När jag sedan säger att jag vill boka svarar hon "det vill jag också".  Det visar sig att vi i telefonkön på något sätt har blivit kopplade till varandra. Kvinnan som jag pratat med låter först väldigt bitter men när vi sedan båda förstår att det måste ha blivit fel skrattar hon gott och jag med. Vi fick en fin stund där vi skrattade och sedan konstaterade att vi skulle försöka ringa på nytt. Mycket märkligt, har aldrig varit med om att jag blivit kopplad till någon annan i telefon kön tidigare. 

Veckans finaste:
Vädret i fredags, åh så fint det var! Bilden nedan är i från då.

Veckans tacksamhet:
Jag är riktigt tacksam över mina kollegor och framför allt personen som jag sitter mitt emot varje dag. Galet glad att få jobba tillsammans med henne och ha henne i mitt liv, vilket det blir när man jobbar tätt 8-9 timmar per dag. Tack! 

Veckans besvikelse:
När jag vaknar i natt av att jag har ont i halsen och sedan i morse konstaterar att det inte gått över utan att en förkylning är på ingång. Surt. Lite extra surt eftersom träningen börjar kännas rolig och jag var lite extra motiverad.

Veckans googling:
Jag googlar alltid mycket men har den här veckan bland annat googlat "hur mycket väger en mamut?"

Veckans skönaste känsla:
Det måste varit den där känslan när jag skrivit det där inlägget och sedan åkte och tränade. Så rolig den här träningsveckan har varit! Även om jag gjort exakt samma övningar som jag brukar, haft samma tunga känsla i kroppen och känt samma smärta så har det varit en helt annan känsla för jag har haft roligt och liksom inte tänkt på att det inte går bra. Så gott! 
 
Veckans roligaste:
Det är helt klart när jag ringde ett samtal... skämt å sido (det var faktiskt väldigt märkligt, lustigt OCH roligt) men för att inte upprepa mig; veckans roligare har nog varit jobbet överlag. Jag tycker jobbet är roligt just nu. 

Veckans stoltaste:
Pappa! Är stolt över honom hela tiden just nu! Som han kämpar! 
 
Veckans mest äckliga:
Jag stöter inte på så mycket äckligt i mitt liv men vädret i gårkväll när jag gick ut från gymmet vid 21.30 var riktigt äckligt; ett lager slask helt enkelt. Blött i flera centimeter som man inte kommer undan utan det tränger in i skorna. 

Veckans antal träningspass:
6 stycken i en härlig kombination. 2 friidrottspass, 3 pass på gymmet varav 1 fokus enbart foamroller och de andra foamroller och överkropp, 1 pass utomhus i kvällssolen i fredags. Dagens träningspass för underkroppen har jag fått stryka pga halsont. Kul träningsvecka! 

Veckans lärdom:
Att en mamut kan väga upp till 6 ton. 
 
Det var allt för den för den här veckan. 
 
1 Anonym:

skriven

Gör ett sånt här inlägg varje vecka? Det var väldigt roligt att läsa 😍 Puss från din bästaste och snyggaste syster 💕💞

Kommentera här: