Lära känna kroppen

Jag hade en tanke igår att köra fotstyrka och rörlighet innan jobbet idag. Men efter en natt med orolig sömn och stundtals kändes det som jag hade ont i halsen Hoppade jag det. Efter bara 4 timmars sömn mellan söndag och måndag (sommartidövergången är inte min favorit) och en heldag igår kände jag att jag kan antingen välja att ge kroppen lite mer sömn och vila och kan genomföra kvällen och resten av veckans pass eller så går jag upp, kör den tänkta rörligheten och fotstyrkan och är iväg mellan 07.20-20.30 men vaknar dålig, på riktigt, imorgon istället och träningen de kommande dagarna får strykas.
 
Jag önskar att min kropp hade klarat av att jag tyckte på den att gå upp nu på morgonen och många gånger handlar det om att inte känna utan att vara göra. Till en viss nivå. För det är nämligen så att jag börjar lära mig var gränserna går någonstans. Jag börjat lära känna min kropp nu så att jag vet att halsontliknande symtom är tecken på att sömnen är dålig. 
 
Som ni kanske minns så hade jag rätt mycket strul med halsont i slutet av förra året och början av detta. När jag sedan fixade till sömnen och såg till att få mina timmars sömn minskade det väldigt mycket. Halsont är min kropps sätt att säga till mig att nu är det dags att vila. Så idag väljer jag sova lite extra och inte ge kroppen två långa dagar så att jag faktiskt också kan träna Imorgon. Fotstyrkan och rörligheten kan jag få in i träningen ändå. Så nu blir det jobb och sedan friidrott. 
 
Från i lördags, då sken solen och det var fint väder på morgonen 
 

Kommentera här: