Kvällsträning i solsken

Sitter hemma i fåtöljen, lyssnar de sista minuterna av U21-EM. Borde egentligen sovit nu men är lite hög på endorfiner efter dagens träning så jag sitter uppe och lyssnar på fotbollen (bra kombination...det är ganska spännande nu...)
 
Angående träningen. 
Det känns ganska så bra just nu. Jag längtar efter varje pass där jag får hoppa. Jag får just nu bara hoppa två gånger per vecka för att smalben och "knäveck" inte ska bli mer sura än de redan är men de gånger jag hoppar känns det riktigt, riktigt bra. 
 
De sista veckorna känns det som det har släppt lite. Jag har lite självförtroende men framförallt så tycker jag det är väldigt roligt. Jag börjar få lite känsla och sätter lite personliga rekord här och var. Jag håller fortfarande kort ansats för att kunna få fler hopp men också för att jag inte orkar hålla farten hela vägen.  Att inte träna löpning sätter sina spår och även att styrketräning varit låg det senaste märks. 
 
Så just nu hoppar jag och känslan av att inte kunna behålla farten gör mig lite motiverad att bli starkare och göra mina styrkepass. 
 
En väldigt nöjd tjej den här kvällen. Jag var tvungen att säga till mig själv flera gånger att sluta hoppa och nu en stund senare märker jag att kroppen blev trött av alla hopp men det var så roligt och det gick så bra idag. Och att det var kvällssol och varmt så man kunde träna i shorts gjorde det inte enklare att sluta. Fantastisk kväll. 
 
Tar med mig den här känslan. 
Ser så fram emot nästa träningspass. 
Sommarträning är ju bland det bästa som finns. 
 
 

Kommentera här: