Ljuvlig dag

Juli startade igår med ett Hej dundrans brak när det gäller värmen. Värmen och den där riktiga sommaren kom för att stanna i alla fall några dagar. Jag passade på att fira detta genom att jobba inomhus nästan exakt hela dagen men jag fick i alla fall en liten stund sol på kvällen efter jobbet. 
 
När jag väl hade slutat åkte jag till Ica, köpte kvarg och jordgubbar och åkte mot solen. Hittade ett ställe där man kunde sitta och ha kvällssol och åt där min kvällsmat. Ljuvligt. I 15 minuter var solen kvar sedan försvann den men det kändes ganska okej för jag var trött och huvudvärksdrabbad så jag åkte hem. 
 
Redan igår kväll bestämde jag mig för att gå upp tidigt eftersom det lutade mot att det skulle bli varmt även i dag och jag ville njuta av solen men också må bra. Jag fungerar inte i värme helt enkelt. Så tjugo över sex i morse gick jag ut på en timmes lång morgonpromenad. I början var mitt klädval alldeles perfekt men ganska så fort började värmen komma och mot slutet var det riktigt varmt trots att klockan inte ens var halv åtta.
 
 
När klockan var elva hade jag gått den där promenaden, tränat friidrott i 1,5h och varit och snabbhandlat. Nu är det siesta som gäller, vila och eller sova en stund inomhus eller i skuggan om jag hittar något mysigt ställe under tiden det är som varmast. 
 
Kan redan nu säga att det här är en fantastisk dag. 
Härliga sommar.
1 Klara:

skriven

Åh, så underbart! Här i Göteborg är det mulet och cirka 16 grader varje dag, önskar mig sol och varma klippor vid havet. <3

Svar: Det har (tyvärr) inte varit så mycket väder för sånt i år :/
JHH

Kommentera här: