Månadssammanfattning: Januari 2015

Dagarna och veckorna rullar på i en väldig fart och 31 januari är redan här.  Dags att sammanfatta månaden för att i morgon starta en ny månad. 
 
Januari kan beskrivas med följande ord: strukturerad, halsont,  befriande, rolig, disciplinerad, rutinmässig, trött, utvecklande och lite smärtsam. 
 
Jag har verkligen fått in rutinen med vardagen och träning. Onsdag, fredag och söndag/ibland måndag är det styrketräning/TRX. Måndag och tisdag är det friidrott och torsdag&lördag är vilodagar. Och så rullar veckorna på och jag gillar rutinen att göra samma sak vecka efter vecka. 
 
Jag vaknar fortfarande med halsont på morgonen men har kommit fram till att träningen fungerar ändå. Jag blir inte sämre och majoriteten av gångerna känner jag mig bättre efteråt. Det är befriande att inte behöva vara orolig för det. Befriande att kunna träna. Jag har ont i smalbenen. Det är ibland smärtsamt men det blir aldrig värre. Det bara är där och med vila försvinner det. En dag kommer jag ha tränat upp det så pass så att smärtan kommer efter längre tid. 
 
Jag utvecklas både mentalt, lite fysiskt och teknikmässigt och jag tycker träningen är väldig rolig. Jag hoppar och hittar nya sätt att utmana och lära mig mer friidrott och trivs så bra i de grupperna jag tränar i. 
 
Ni slipper alla siffror för januari men det har varit en bra månad med 0 sjukdagar och 0 skadedagar  (har kunnat träna även om det inte alltid blir som jag tänkt mig). Det är en väldigt bra start på året. Det är en väldigt bra grund. 
 
Januari har varit väldigt mycket lära känna och bygga grund. I februari skall jag ha fokus på: tålamod och hoppa, hoppa och hoppa. (Allt hämtat från min mål-ord i träningen för period januari till maj). Och så skall jag försöka bli duktigare på att anteckna min sömn. 
 
Bild från idag. När jag skulle stretcha men blev så sugen på att springa lite...
 

Kommentera här: