Jag älskar att planera!

Åh. Jag kan inget annat än gilla söndagskvällar. Ja, de kvällarna allt går som jag vill. 

Först.
Jag ÄLSKAR planering. 
Allt som går att planera och strukturera, ja, det planerar och strukturerar jag. 

Det är nog också därför jag gillar söndagskvällar. 

Har precis lagt mig efter att ha fixat allting för imorgon. Söndagarna kräver sin planering för att jag skall orka hela måndagen. Eftersom jag bara går upp 04.15 en gång per vecka vänjer sig inte kroppen vid att gå upp så tidigt. Därför är planeringen extra viktig för att jag skall orka träna efter jobbet.

Så nu har jag plockat ihop all mat jag skall ha imorgon. Det blir en hel del eftersom det blir många timmar iväg. Och för att orka träningen ja, då måste jag äta ordentligt. Det går att träna trots tröttheten men då måste kroppen vara fylld med energi. En kropp som både är trött och utan energi. Nej, det går inte. 

Så nu är allt fixat. Matlådorna står i kylen, träningskläderna är nerpackade och allt annat som skall vara i ordning är i ordning. Och jag har lagt mig innan 21. Alldeles perfekt att slappna av och sedan hoppas på att jag får några timmars sömn. 

Jag har aldrig söndagsångest för jag älskar mitt jobb (det tror jag alla vet vid det här laget) och jag gillar att jobba måndagar men ibland är jag lite nervös att jag inte skall få tillräckligt med sömn. Därför är den här planeringen extra viktig. Och jag älskar det. Känslan av att planera och sedan genomföra det.

Nu skall det bli gott att sova lite (men först skall jag läsa). 

Hoppas ni har en skön söndagskväll :) 



Kommentera här: