Äntligen träning igen

Äntligen säger jag bara!! Äntligen! Jag har gått och väntat på det här sedan förra torsdagen. Träna. Jag har dragit ut på vilan för att verkligen bli frisk. Nu är jag frisk. 

Och otränad. 

Dagens träning körde jag tillsammans med klubben. Fast ah, ensam. De andra hoppade höjdhopp men jag fokuserade på styrka och att hitta tillbaka. 

Dagens lilla pass med mycket vila för att ta det lugnt:

5x5 backsquat 
5x5 marklyft 
5x5 utfall/ben med skivstång över huvudet 
2x5 5 sekunder sprint med gummiband som motstånd. 

Tog det väldigt lugnt dag. Bortsett från knäböjen där jag la på lite för mycket. Egentligen en bra vikt men jag har inte kört det på månader. Så jag skall sänka vikten och fokusera på teknik ett tag nu.

Marklyften kändes däremot bra och väldigt lätta. La dem på 30kg för att ta det lugnt. Har inte kört marklyft på månader. 

Utfallen körde jag med 10kg stång. Helt okej vikt men tappade lite höftkontroll mot slutet av repetitionerna så nästa gång minskar jag antalet och fokuserar på att ha full kontroll på höfter istället. 

Sprinten var rolig men jobbig. Jag kom väldigt fort upp i hög puls och har inte uthållighet att hålla tempot 10 sekunder så vi minskade till 5. Det skall bli kul att fortsätta och se utveckligen där. 

Nu ser jag fram emot en trevlig vecka med mycket men väldigt lugn träning 



Kommentera här: