Förslag på mutor inför kommande månads träning

Jag har ett litet bekymmer...
 
(Förresten...hej och välkommen till dagens i-landsblogg)
 
Jag har nu kommit i ett litet läge då jag inte riktigt vet vad jag skall träna. Eller, nej, om sanningen skall fram så är det egentligen så att jag skulle behöva den kommande månaden ha mer fokus på löpning och liknande då det enbart är en månad kvar av sommarutmaningen och jag har satt upp ett "litet" mål. Men eftersom jag just nu inte alls är det minsta sugen på löpning så försöker jag bortförklara det hela.
 
Jag har inte den minsta lust att pressa mig själv genom att springa, allra minst intervaller. Så, just nu går jag runt och försöker hitta en bra förklaring till att slippa. Ett tag var jag inne på att ge upp utmaningen, sa att det inte spelade någon roll, för mig själv, om jag inte försökte hela vägen. Men då var den bestämda JHH där och sa "Åhååjaja...sakta i backarna här, när sedan blev vi så här bekväma..?". Och som vanligt så övertalade jag mig själv att fortsätta. (Det är ibland väldigt skönt att kunna övertala sig själv...)
 
Så, nu skall jag bara försöka hitta ett sätt att muta mig själv att träna.
Jag vet inte riktigt hur..?
 
Kanske...
För varje intervall får jag sova x minuter på eftermiddagen?
(Skulle vara väääldigt tacksamt)
 
Eller kanske...
Spring ett antal kilometer, multiplicera sedan antalet kilometer med 3 och sedan med 30kr.  Svaret du får ut, får du sedan köpa träningskläder för.
(Finns en liten, liten...vädigt minimal risk...att jag behöver en sponsor till det här förslaget)
 
Sedan går ju alltid...
För varje intervall/kilometer får du äta en ostknäcka.
(mitt "beroende" sedan flera månader tillbaka).
 
Har ni några andra förslag? Som passar JHH, inte ruinerar henne samt får henne att springa?
Ni är så fall varmt välkomna att lämna dem här ;) :)
 

Kommentera här: