29. Detta klarar jag mig inte utan

31 dagar med JHH

Men risk att någon suckar så måste jag faktiskt först säga att jag inte klarar mig utan kyrkan. De gånger jag på ett eller annat sätt kommit ifrån kyrkan har jag saknar det så fruktansvärt mycket så att jag gång efter gång har kommit tillbaka. IDet har fått mig att inse att jag inte klarar mig utan det.

Nummer två är nog min familj. Helt plötsligt blir det här ett seriöst inlägg men så får det vara. Jag skulle inte klara mig utan min familj. De senaste åren har min bror och min pappa betytt väldigt mycket för mig. Utan att de egentligen gjort något speciellt så har det stöttat mig. Men det senaste är det mamma som har stått mig närmast. Även om ens förhållande till de andra i familjen ändras och man blir mer självständig så skulle jag ha svårt att se hur jag skulle klara mig utan dem.

Sedan skulle jag ha svårt att se hur jag skulle klara mig utan vänner.  Jag har fantastiska vänner! Jag tycker otroligt mycket om dem! Och jag blir dag efter dag mer och mer tacksam över vilka fanstastiska vänner jag har.

Att aldrig någonsin mer i livet INTE få spela piano det skulle nog också vara väldigt, väldigt svårt. Att inte få träna. Att inte få vara fri...

Kära värld, visst vet jag att det här är en nyttig träning - det får mig att inse hur mycket jag har.
Det här får mig att inse hur mycket jag har och hur tacksam jag egentligen borde vara!


Min lite bestämda syster som jag tycker så mycket om!

Kommentera här: