27. TV är rubriken

31 dagar med JHH

När jag var yngre så tittade jag sällan på TV. Jag hängde inte alls med när folk pratade om det (det var likaså med filmer). Anledningen till detta var helt enkelt att jag inte var hemma så jag hann aldrig kolla på TV (eller film för delen) dessutom var jag alldeles för rastlös för det. Det här hänger faktiskt fortfarande kvar en del. När jag är i gång och lever mitt liv så kommer absolut inte TV på första plats. Då är det mer att jag sitter vid datorn, spelar piano eller så.

Men under den tiden jag var sjukskriven och jag var hemma så var det faktiskt TV:n som var min stora hjälp. Jag planerade mina dagar efter TV:n, jag hade inget annat som jag kunde planera efter och jag hade något behov att anpassa mig efter tider att ha någon krav. Det låter sjukt, jag vet men så var det. Då började jag så smått upptäcka tjusningen med TV.

Men jag är nog inte så förtjust i sådana där program som andra är förtjusta i. När jag tittar på TV är det först och främst sport. Sedan gillar jag kriminalserier, jag har ofantligt svårt för Let's dance, melodifestivalen och ibland Idol. Jag har INGEN koll på Greys anatomy efter det att jag följde det ett tag men blev så besviken på att en person jag tyckte om i serien betedde sig på fel sätt (jag vet att jag lever mig in på ett konstigt sätt). SOS västkust, 112 på liv och död är helt okej att titta på. Scrubs går också bra. Men jag har ganska så svårt för vissa svenska program såsom Ullared, och ja Kanal 5 och TV 3 är ganska duktiga på att hitta på sådana där program.

Visst låter det som om jag har lite koll? Nja? Det räcker att jag tittar fem minuter på ett program så har jag fått mig en (felaktig?) bild av ett program.

Dessutom så går de flesta bra programmen på kvällen och jag är ingen kvällsmänniska när jag skall upp nästa dag så då hinner jag ju aldrig titta på detta. Vilka problem man har i livet va?


Ishockey på TV

Kommentera här: