9. Mina inspirationskällor

31 dagar med JHH

Nu skall vi se, vilka är mina inspirationskällor?

Nadja Casadei är helt klart en sådan person när det gäller träning! Det är många gånger jag läst hennes blogg och sedan satt igång med träningen. Hon är en stor glädjespridare och man blir verkligen motiverad när man läser vad hon själv tränar och vad hon gör. Behöver jag uppmuntras någon gång när det gäller träningen så går jag till hennes hemsida och läser.

Min (föredetta) träningsvän (vi är fortfarande vänner men det är svårt att träna när man bor långt ifrån varandra) inspirerade mig många gånger till att träna genom att skicka mail. Det kunde vara något om vår träning om vad någon annan gjort i tävling eller bara något helt udda eller helt normalt. Det inspirerade mig att träna.

När det gäller musik så brukar nog mina syskon inspirera mig ganska mycket. Eftersom båda mina syskon spelar piano (tro mig det är inte tyst en sekund är hemma under de timmarna man kan spela piano utan att störa grannar) så blir det att jag tänker "kan de så kan ju jag också, vi är ju ändå syskon". Så när jag hör att de utvecklas och lär sig nya saker och så bestämmer jag mig för att också klara det och så sätt fortsätter jag att spela.

Sedan blir jag inspirerad av att bara sitta och kolla på vinterstudion och se folk tävla där, att gå på handboll gör mig taggad till tusan även om det så bara gäller skolan tex. Ett mästerskap får mig att blir super engagerad och en ishockeyspelare kan få mig att träna just den dagen.

Jag tror nog att det helt enkelt är så att det är ganska mycket som inspirerar mig.



Det krävs ganska mycket inspiration för att orka traggla

Kommentera här: