22. Det här har jag svårt för

31 dagar med JHH

Okej, saker jag har svårt för (utan inbördesordning)

1. Jag har svårt att gå upp på morgonen och det blir bara svårare och svårare ju fler dagarna blir i mitt liv.

2. Jag har svårt för punkterade noter. Min hjärna får för sig att jag inte kan spela det och därför kan jag inte spela det. Så länge en låt inte innehåller punkterade noter så går det mest bra (ibland blir det jobbigt med sextondelar också) men så fort jag ser flertalet punkterade noter så får jag black out,

3. Mat som jag inte har koll på om den är ordentligt lagad. Jag har nästan fobi för att bli magförgiftad eller liknande. När jag äter borta är jag alltid orolig och äter jag kycklig eller kött som ser det minsta konstigt ut klarar jag knappt av att äta upp det. Detta är jobbigt då jag åker på läger flera gånger om året (man lär sig knepen: knäckebröd). Hemma är jag däremot nästan helt lugn.

4. Jag har svårt för koordination. Ja tro det eller ej. Det är nog jag egentligen har mest problem med när det gäller träning av olika slag.

5. Jag har svårt för engelska och har haft hela livet. De senaste åren är det mer mentalt än språkligt. Hade jag bara satt mig ner och pluggat och vågat anstränga mig så hade jag insett att jag kan mer än jag tror. Men så är icke fallet.

Och jag kan fortsätta men väljer att stanna där.

Kommentera här: