Kort - som i spel

Jag sa ju att jag skulle göra lite annat än att bara sitta vid datorn nu när det är lov (en riktigt lovdag kvar) och jag är sjuk. Jag har tagit fram ett pussel (vilket är bra att träna tålamodet på!) och så spelade jag kort.

Och det låter kanske konstigt och det kan kanske verka lite konstigt men jag fick viktigt tanke när jag spelade kort. Det gäller att fortsätta! Jag hade några kort kvar som skulle gå ut. Det verkade lite som om jag inte skulle klara det. En (o)vana som jag har är att när jag märker att det finns en risk att jag kan förlora så slutar jag. Jag var så nära att göra det den här gången, men valde att fortsätta - vilket var bra! Jag fick nämligen ut alla korten.

Det är intressant, men jag kan faktiskt ta det här som en påminnelse att fortsätta - för det kan ju gå. Någon gång.
Sedan är det så att ibland så fungerar det inte. Man kommer att misslyckas. Men lär man sig inte vad man gör för fel, fortsätter man inte till slutet så lär man sig inte av det.


Jag skall ta med mig att det är viktigt att fortsätta.
Jag kan lyckas, eller så lär jag mig något så det går nästan gång.

Kan tydligen bli inspirerad av nästan ingenting
JHH

Kommentera här: