Vad har jag egentligen gjort?

Ja, vad är det jag egentligen har gjort? Jo, skapat en blogg och berättar om min rädsla, det som jag verkligen inte tycker om. Det betyder att nästan varenda person kan läsa det. Jag, som innan inte talat om för någon varför jag inte tränat lägger upp så att alla kan se det. Underligt!

Men kanske är det så att man måste se sin rädsla konkret för att kunna besegra det? Och med en blogg kan man skåda det lite utifrån. Så när jag skriver i min blogg att jag inte klarar av att träna med andra människor är det som om jag har sagt det högt och har då erkänt att jag har en rädsla och kan därför börjar bearbeta det.

Dessutom har jag dragit i V i allt det här. Inte för att hon som person är farlig eller dum, jag har bara inte sagt det så konkret innan och inte heller tränat eller pratat om träning så nära med någon innan - det hade kunnat avslöja min rädsla. Men det har jag alltså gjort och så här efteråt, efter första passet är jag grymt nöjd.  Nöjd att kunna dela glädjen med någon annan och ha en person som tycker det är bra att jag tränar.

Så förhoppningsvis kommer det här gå bra och någon gång i framtiden kommer jag kunna springa 100meter eller hoppa längdhopp på en friidrottsarena där det är fullt med människor runt omkring mig som också tränar.