Träning: Fredag 4 december 2009 - En mysig träning

Jag bestämde mig tillslut för att simning skulle bli dagens träning. Jag gick iväg runt sju till simhallen - det är så skönt när man är framme efter fem minuter. 

Mål med dagens träning: Simma 1000m (1 km)

Som vanligt när jag simmar så är målet att simma 40 längder. Som de senaste gånger så la jag upp det 4*10 längder med inte allt för kort vila emellan.

När jag hade simmat ungefär 1½ serie så börjar de släcka ner i simhallen och sedan tänder de upp massa levande ljus på kortsidorna, det var lite mörkt i början, speciellt med simglasögon, men man vande jag att följa linjer och så. Det var riktigt mysigt och riktigt inspirerande att fortsätta de resterande längderna.

Det kändes bra! Givetvis var jag slut de fyra sista längder, var ganska så lycklig när jag väl var kvar. De första 10 fungera ganska bra och jag hittade en rytm, sedan blev det mer envisa att klara de resterande, det blev lite hackigt men jag gjorde det i alla fall!

Tänkte jag skall sätta upp ett nytt målAtt simma 1000m under 25 minuter.
Jag gjorde detta när jag inte kunde träna så mycket utan simmade istället. Och det skall nog inte vara omöjligt. Tar jag bort de pauser som jag hade idag och simmar ett tag till så kommer det nog gå. Förhoppningsvis :)

Väldigt glad just nu :)
JHH