Tidig lördagshälsning

Det blir en tidig lördagshälsning idag för jag har nämligen vaknat tidigt. Redan nästan prick 03.00 vaknade jag och var pigg. Somnade ju relativt tidigt igår så det är inte så konstigt att jag vaknade då. Försökte somna om men lyckades inte och när klockan var lite efter fyra bestämde jag mig för att åka och träna. 

Vid 04.30 var jag på gymmet. Körde ett väldigt bra pass på de vikter jag hade tänkt. Jag orkade lika mycket som vanligt även om det var tidigt. Det var en fantastisk stund där på gymmet. Jag var alldeles ensam ("nähä..?") och ååh vad jag tycker om den känslan! Gå runt där och verkligen bara njuta av gymmet, träningen och känslan av att göra något som är aningen galet. 

En annan känsla som är ljuvlig är den känslan jag har nu. Lite trött, lite hungrig men framförallt; vetskapen att när jag ätit upp kvargen (och släkt ljuset) så kan jag somna. Det är en av mina favoritkänslor; kombinationen - Nöjd,trött och avslappnad efter morgonträning och få lov/hinna sova en stund. Och i bakgrunden går skidskyttet.

Kommer nog vakna upp ungefär samtidigt som resten av Sverige och vet då att jag redan har tränat (och gjort det bra). 

Önskar er en fantastisk lördag! 



1 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Gud, så skönt det måste vara att känna så! Mitt gym har inte ens öppet förrän 06:30 tror jag...! Så när jag vaknar klockan tre så blir det oftast att sitta och glo på TV-shop ;)

Svar: Det är en härlig känsla :) Har lyxen att ha 2 st gym nära som båda har öppet 04-24 :)
JHH

2 Yasmine:

skriven

Låter väldigt bra! Önskar ibland att jag kunde dra till gymmet vid den tiden istället för till jobbet ;)

Svar: Förstår dig ;) Jag gör iof bara så här när jag vet att jag får sova efteråt ;) :)
JHH

Kommentera här: