Te, läsning och heatloation

När jag kom hem från jobbet idag visste jag inte alls vad jag skulle göra. Jag behövde vila från träning, kunde inte gå promenad på grund av väldigt ont i ett smalben och orkade inte hitta på något annat då jag egentligen var för trött. Tidigare hade jag nog suttit kvar och jobbat av men nu är det 2019 och jag gick hem.

När jag tittar i min brevlåda ser jag att jag fått ett paket som jag, trots att jag beställde det för bara några dagar sedan, helt hade glömt av. Av en tillfällighet så internetsökte jag på en bok, Kaxiga Katja, som jag läste för ett par år sedan. 

Det är egentligen en ungdomsbok som riktar sig till 12-15 åringar men jag "råkade" läsa den en gång och tyckte den var så mysig. Sedan dess har jag läst den flera gånger. Jag vet inte varför jag tycker om boken, kanske för att jag ser vissa likheter, eller egenskaper jag vill ha, med huvudkaraktären i boken; hon är sportig, rapp i käften, kaxig och går lite sin egen väg. (Okej, jag är inte så kaxig eller rapp i käften men ni fattar). Boken handlar om lite sport, vänskap, kärlek, lite svartsjuka, typiska tonårsbeteenden och det där med sanningen; att vara rak, ärlig och våga säga som det är fast svaret man får kommer svida. 

När jag nu internetsökte så insåg jag att den kanske håller på att försvinna, såg att det att köpa den billigt och beställde den för säkerhetsskull. Idag låg den alltså i min brevlåda. 

Så nu har jag spenderat kvällen åt att läsa, smörja in smalbenet med heatloation och äta godis. 

Blev en helt okej kväll ändå! 






1 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Jag äääälskar att läsa ungdomsromaner, det är så mycket mer fart i den och en så annan typ av karaktärer med så annan typ av ångest! LOVE IT!

Svar: Jag gillar också dem :) ah, du lyckas nog sätta ord på varför ungdomsböckerna är så bra! Tack för den insikten!
JHH

Kommentera här: