Första dagen

Måndagkväll och första arbetsdagen efter semestern och på något sätt även första dagen på den här hösten. 
 
Det känns som det är nu allt börjar igen efter en lång sommar där vardagen gått från rutinerna. Och jag kan tycka att det är lite skönt med det där vanliga igen för även om det är skönt med sommar och ljusa kvällar och mycket som händer så tycker jag också det är väldigt behagligt med höst och den lugna takten och framförallt: mer sömn! 
 
Förutom att jobba har jag idag lagat lite mer pizza då jag hade deg över från i lördags och så har jag ätit den och bara vilat lite här hemma för att sedan åka och köra höstens första träningspass på gymmet. Det skall bli skönt och återfå lite träningsrutiner! Fast när jag tänker efter så kommer det bli nya träningsrutiner eftersom jag bor närmre gymmet. Skall jag åka hem emellan som idag? För att det är skönt att landa lite emellan och lite mindre folk på gymmet. Eller skall jag åka och träna direkt för att det är nära och det är skönt att komma hem tidigt? Och framför allt: Behöver jag bestämma detta? Finns det risk att det inte blir av om jag inte skaffar mig en rutin eller kommer det bli bäst att göra det som känns bäst? Det tåls att tänka på! 
 
Jag har i alla fall tränat och det gick helt okej, jag startade lugnt eftersom kroppen inte fått så mycket träning den senaste tiden. Det kändes helt okej och det är ju bra men framförallt var det roligt att träffa och prata med folk! Pratade med tre "gamla favoriter" som jag tidigare pratade/träffade på gymmet dagligen - så fint att få prata med dem idag! 
 
Nu skall jag försöka få i mig kvargen jag har fixat i ordning, har tydligen hört att man skall äta även om man inte känner för det ;) samt dricka mitt te som stått och svalnat under tiden jag skrivit det här. 
 
Jag önskar er en fin kväll!
 
Ps. Till mamma vill jag säga att det ÄR ruccola på pizzan och jag har lagt dit den frivilligt och jag kände faktiskt för det (för jag gissade på att det skulle vara gott med det andra.) men jag tror inte du behöver oroa dig för att jag är sjuk eller så... Ds. 
 

Kommentera här: