Städa kök

I dag skall jag städa kök hos mamma och pappa.

Det började med att det var mors dag och jag hade lite panik, inte en enda inköpt present eller liknande.  Tillslut hittade jag ett vykort hemma hos mig och innan jag svängde upp för backen till stugan parkerade jag vid vägen och skrev det här kortet. Jag skrev att jag skulle bjuda mamma på en köksstädning. 

Jag måste få säga, så här i efterhand, att jag hade möjligheten att vara betydligt smartare än vad jag var. I stället för att erbjuda mig att städa köket hade jag kunnat skriva att jag tänkte bjuda mamma på middag (hahaha råkade skriva pappa först...det hade varit en fin mors dag-present...) eller på en konsert eller en friidrottstävling. Ärligt talat så hade nog till och med en bukett blommor varit tillräckligt.  

Men icke. Istället så skriver jag att jag kan städa köket. Tolka nu det här rätt, jag städar gärna åt dem och hade de frågat mig om jag kunnat göra det så hade jag sagt ja men det jag menar är att jag hade kunnat lagt mina kort betyder smartare, rent egoistiskt. 

Men nu var jag tydligen inte egoistisk (men något självgod nu däremot) utan skrev något som jag visste mamma skulle uppskatta så det är bara för mig att vika upp ärmarna och gå ned och städa kök. 

Trevlig lördag på er. 

Kommentera här: