Marsselfie

I kväll när vi åkte hem från mormor efter trevligt påskfirande skrollade jag igenom min kalender på telefonen för att titta igenom kommande veckor, trycker på knappen "idag" och hamnar på 31 mars. "Det är ju 31 mars idag" utropar jag. Jag har gått runt och tänkt att det var 31 mars i morgon och att jag skulle gå mina promenad vid vatten då. Klockan var lite efter 19 och jag hade inte gått min månads-promenad. 
 
Efter lite gnäll och klagande från min sida bestämde jag mig för att ge mig ut på en kort promenad och ta en snabb bild vid vatten och sedan gå hem. Min fina svägerska erbjöd sig att komma med och det blev en väldigt härlig och rolig promenad som doftade vår och det var ljust nästan hela vägen trots att klockan var när halv nio när vi kom in en timme senare.  
 
Tanken med att gå en promenad varje månad var just att komma ut och få lite mer natur och frisk luft och dagens vatten var väl inte det vackraste däremot uppfyllde promenaden sitt syfte för vi hittade tussilago. Blev så glad när jag såg dem, det är ju verkligen ett vårtecken. De må inte vara stora men ändå! Det börjar bli vår! 
 
Så. Efter en skön promenad är vi inne igen, lite kalla om kinderna men med vårkänslor och lite mindre matkoma efter all god påskmat. Bjuder på lite bilder J tar tagit och så selfin för att leva upp till rubriken.  
Så fina!
Vår!
Selfie
Bakom kulisserna, JHH som matchar både mark och vatten.

Kommentera här: