Dagens träning

Det är bara att konstatera att med ökad mängd träning blir tiden mellan mina inlägg längre. Det känns inte som jag har energi nog till både träning och blogginlägg varje dag men i kväll fick jag önskemål att jag skulle skriva något så nu gör jag det. 

Har precis landat i fåtöljen efter att ha kommit hem för bara några minuter sedan från träningen. Jag låter det här inlägget handla om träning för det andra mest intressanta jag har att berätta är internetproblem eller läppar som svider och då känns faktiskt träning  roligast att skriva om. 

Så, dagens träning bestod bland annat av 3x6x100 m löpning. Gaaah, kände jag innan. Att det skulle bli mysigt var...kanske inte direkt det jag trodde. Och det blev det inte heller. Nu fick jag visserligen göra om 100m till sekunder men det gick rätt okej ändå. Jag tänkte att bara jag tar i mycket under kort tid så blir det bra. 

Enkelt sammanfattat så var jag rätt trött efter två intervaller. Efter fyra funderade jag om det inte var bättre att gå hem. Andra om gången körde jag lite lugnare med tanken att genomföra alla intervaller och de sista intervallerna under period 3 kände stundvis faktiskt helt okej. När jag hade sprungit alla 18 lopp la jag mig på golvet helt slut med ont i munnen, typ lite blodsmak,  dunkade huvud och ja, trött. Jag var 95% nöjd över att ha gjort de och 5% missnöjd över tempot.

På ett sätt är jag nöjd, jag utmanande och pressade mig själv och klarade faktiskt det men jag är inte helt nöjd med min löpning, jag sjunker ihop och får inget bra löpsteg och orkar inte hålla tempo..men jag antar att jag får ge det tid...Skall man se det positivt fick jag inte ont någonstans när jag sprang, min kropp verkar tycka om det här löpbandet. Det känns bra!

Nu skall jag dricka te för jag har börjat hosta efter träningen, mina stackars lungor är inte van vid att få jobba så här.

Så, det var dagens träningsuppdatering. Nu; te och sedan sova.
Nöjd med mina nya löparskor!



Kommentera här: