30 minuter kvällsträning

Det är lite senare än när jag brukar skriva annars men dels så är jag ledig i morgon och så känner jag för att skriva trots att det är sent. Faktum är att jag inte var hemma förrän närmare halv tio i kväll så det är inte konstigt att detta skrivs sent. 

Jag önskar verkligen att ni var med på kvällens träningspass.  Eller nja,  när jag tänker efter så var kanske tjusningen att jag var ensam men jag önskade ändå att ni hade fått vara med på något sätt.Jag jobbade ganska länge idag, det hade hunnit bli mörkt innan jag fått i mig lite mellanmål och på mig alla kläder och ja, peppat mig själv att ge mig ut och träna i alla fall 30 minuter. Det var kallt och blåsigt i början men sedan blev det väldigt skönt! 

Det var lugnt och stilla i kväll och det var fullmåne och stjärnklart och jag joggade långsamt runt den frusna pölen och stannade vid några tillfällen för att se den vackra isen. Det var väldigt, väldigt fint! Jag hade bra lust att ta en bra, varm filt och lägga mig mitt på isen och bara titta upp men jag var ensam och det var mörkt och kallt och isen osäker då jag nöjde mig med att gå runt isen. 17 härliga minuters jogg innan mina intervaller.  Jag hade kunnat jogga mycket mer men insåg att jag behövde göra mina intervaller innan jag blev för trött och dagen för lång. 

Jag genomförde mina intervaller och satte mig sedan trött men nöjd i bilen efter 30 minuters träning. Så nöjd att 1. Ha tränat trots väldigt lång dag 2. Fått njuta av en sån vacker kväll. 3. Det kändes bra att jogga. 
Bilderna lever inte riktigt upp till kvällens sköna men man kanske kan ana lite...



Kommentera här: