Vilodag med sommarbär

Ny varm sommardag.
 
När jag gick hem från jobbet i lugn takt i värmen såg jag lite hallon. Eftersom jag cyklat de senaste dagarna har jag helt missat dessa men idag så. Stannade och plockade några stycken på två olika ställen. 
 
Väl hemma kunde jag sedan bjuda på några till pappa som tittade förbi. Han ringde igår och frågade om han kunde komma och hälsa på och hjälpa mig att greja lite i förrådet och det tackar, i alla fall inte jag, nej till. Så jag ändrade snabbt mina planer på friidrottsträning till vilodag och bjöd in pappa. 
 
 
Idag kom han och fick då som sagt några hallon. Vi planerade lite inför när vi skall jobba ihop i sommar, pratade om olika lösningar i lägenheten, tittade på väder framöver och fixade lite i förrådet nere i källaren. 
 
Efter det åkte vi och badade. Så välbehövligt! JHH och varmt väder fungerar bra när JHH är ledig. JHH och värme fungerar inte när JHH skall jobba. JHH + Värme = Grinig och okoncentrerad tjej. Så ett svalkande bad satt fint och den överhettade hjärnan är nu åter på normal temperatur. 
 

 
Kan även tillägga att det var en väldigt klok idé att lägga in en vilodag idag för nu känns det att jag haft flera dagars bra träning, benen var rejält trötta när jag gick till jobbet i morse. Så nu kroppen nästan fått 24 timmars vila mellan passen, det blir bra i morgon! 
 
Önskar er en fin kväll och jag hoppas ni har det bra där ni är! 
 
 
 

Kommentera här: