Om mig och bloggen

Jag heter Johanna men i sociala medier alltid och i vardagen ofta JHH (min underskrift är alltid JHH). Jag är 26 år och jobbar som ekonomiassistent.
 
Jag skriver en del om träning&friidrott, det är nog min mest känslofyllda inlägg då det ligger mig varmt om hjärtat (på ont och gott) men de flesta inläggen handlar om min vardag. Jag gillar vardagen, det enkla, det återkommande.
 

När jag var 24 år (2014) bestämde jag mig för att följa en dröm jag haft i många år; att träna friidrott och hoppa längdhopp. Jag var trött på att inte hitta något mål att träna mot och tog då upp ett mål som legat inom mig i flera år. Att börja om (hade tränat lite, lite friidrott tidigare) att träna friidrott var inte det enklaste och jag har gett upp några gånger sedan senhösten 2014 men efter bara ett litet tag har jag börjat om på nytt. Just nu jobbar jag med att träna upp kroppen och övar mig på att bli bättre och bättre på längdhopp. Målet är att lära mig behärska längdhoppandet ordentligt och att ställa upp i (minst) en tävling.

Jag gillar natur, skog och promenader. Jag älskar sol och blå himmel, gärna i kombination. Jag läser nästan bara deckare och kollar helst på kriminalserier. Jag har spelat piano sedan jag var liten men numera spelar jag bara då och då. Jag uppskattar och tycker om ärlighet. Jag är prestationsmänniska som inte alltid kan hantera press. Jag lägger gärna till (lite för många) paranteser i mina inlägg och trots att jag egentligen inte är särskilt duktig på att laga mat så dyker det regelbundet upp inlägg och bilder om mat. 

Min tanke med den här bloggen är att dels få uttrycka min tankar och känslor men också att på något sätt dela med mig av det där att vara sig själv och att det simpla och enkla kan vara alldeles tillräckligt. 

 
 
 

 

Kommentera här: