Sommarutmaning 2013


Precis som förra sommaren så blir det en sommarutmaning för JHH. Varför? Jo, för att sommaren är den bästa årstiden att träna (tycker jag) och att tiden finns för att utmana mig själv. Här kommer sommarens fyra utmaningar. 

Sommarutmaning 2013 
Period: 1 juni-31 augusti
 
1. Sommarens långa resa
För att komma ut och njuta av sommaren. Kilometer från promenader, jogg, löpning och intervaller räknas samman och skall vid utmaningens slut vara 100km (eller mer).
 
2. Den stora utmaningen
För att komma till vår sommarstuga behöver man åka upp för en brant backe. Förra året sprang/joggade jag uppför den 1 gång, i år blir det 2 gånger.
 
3. Gymmet är min bästa vän på sommaren
Jag har alltid tyckt om att tillbringa tid i gymmet under sommaren. Det är en speciell känsla. Denna sommaren skall det bli ännu bättre, JHH är nämligen (tro eller ej) en bekväm, feg och stundtals ofokuserad tjej. Den här sommaren skall bekvämligheten, fegheten och ofokusen (nytt ord) besegras. Varje "gympass" kommer poängsättas mellan 1-5 under kategorierna 1. Bekväm 2. Feg 3. Fokus. Medelpoängen efter sommarens alla gympass räknas samman och skall hamna så nära 5 som bara möjligt. (obs. "utegym" räknas också ;))
 
4. Mot bättre tider vi går
Efter vårens "JHH-tar-sig-fram-fortare-än-gå-torsdagar är det nu dags att sätta upp ett mål. Med hjälp av intervaller och löpning skall sluttiden vid utmaningens slut vara 5 km på/under 30 minuter. 
 
Nu kör vi - Sommarutmaning 2013!
 
 
 
1 Johan:

skriven

Fin och bra Bild.

Svar: tack så mycket :)
JHH

Kommentera här: