Biltjuv? Jag? Nejdå!



Det har varit lite jobbigt nu det senaste när man skall köra bil. Då talar jag kanske inte så mycket om att starta bilen, att packa, växla, svänga eller något sånt utan mer, ja att komma in i bilen så att man kan starta den, backa, växla eller svänga den. Det är nyckeln som inte fungerar. Man trycker och trycker men det händer ingenting. Okej, där ljög jag. Efter sju, tio (och ibland om den är på bra humör bara tre) gånger så öppnas bilen. Jobbigt om den dagen man står där och inte kan öppna bilen.

Jag diskuterar problemet med min far som medger att det kanske kan vara lite kompilcerat, ibland.
J: Lite komplicerat? IBLAND? Vad gör jag om jag inte får upp bilen då?
P: Då öppnar du med nyckeln?
J: Då går ju larmet (har erfarenhet av det där)
P: Ja...men det är väl inte så farligt...

Jag ser scenen framför mig.
Jag har parkerat bilen i stan. Jag har låst och kommer nu tillbaka till bilen och skall låsa upp den. Det går inte. Så jag öppnar bilen på det där gamledags sättet. Larmet går igång men jag bry mig inte om det utan kör iväg ändå..
I stan?? Hallå vadå låta det se ut som om jag är värsta biltjuven.

"Det är inte så farligt" Nejdå...inte alls..inte alls...

Kommentera här: