Vinterstudiosöndag

Vilken bra dag jag har haft idag! Sitter här i soffan, och äter min kvällskvarg, lika delar trött och lika delar nöjd&glad. Det har varit en bra söndag! 

I dag har Helena varit här och vi har haft vinterstudiosöndag. 


Efter gudstjänst gick vi hem till mig, bytte om till myskläder, och fixade vi lite fika/mat. Te, smoothie, stekt ägg och så knäckebröd. Detta åt vi sedan samtidigt som vi startade tittade på vinterstudion. 

Idag var det slalom och så finalerna i Tour de Ski, både herrarna och damerna skulle ta sig upp för slalombacken. Galet! Ingen riktigt sådan där toppen, kanon, suverän-svenskdag som det kan vara i bland, varken i skidspår eller slalombacke (oavsett håll) men det var ändå väldigt roligt att titta. 



En sportparantes för de som tycker det är intressant, ni andra kan skrolla ner. (Jag tyckte det var rättvist att Östberg vann. Hon har kört på bra denna touren och jag var nervös in i det sista att Kläbo inte skulle ta segern i år för det hade varit så surt för honom om han inte vann när det var så nära. Gällande slalom har jag inte så mycket tankar från idag). 


En stund in på eftermiddagen började det skymma och då blev det ännu mysigare än det redan var. Vi började titta nästan en timma efter själva sändningen började så vi var klara rätt sent på eftermiddagen. Då packade vi ihop oss och Helena körde mig till gymmet där jag rev av ett riktigt bra träningspass! 

Och nu sitter jag här och skall alldeles strax försöka varva ner och sedan sova men har tre saker jag vill tillägga;

♡ Helena tog med sig ballonger och serpentiner. Hon missade mitt kalas och hade med sig det nu. Hur gulligt? Blev jätteglad.

♡ Ser ni ljuset på de översta bilderna? Så skönt att det är sol och ljust ibland.

♡ Återigen: Det här har verkligen varit en bra dag! 
Vinterstudion, fika, fint sällskap och myskläder. Underbart!



1 Yasmine:

skriven

Jag ÄLSKAR Vinterstudion!! Jag är så glad för Östbergs skull, men hejade på Ustiugov (som jag har en underlig crush på hahaha)! ;) Kram

Svar: Visst är Vinterstudion fantastiskt?! Tycker det var roligt att Östberg vann :) Jag har lite svårt för Ryssland med tanke på alla dopningshistorier, får försöka lära mig att se bakom nationen, både Norge som Ryssland :)
JHH

Kommentera här: