Träningstankar

I kväll blir det träningssnack. 

Jag har tränat friidrott idag för första gången på typ 3 månader idag. Det var väldigt roligt att vara tillbaka i klubben! Själva träningen... låt oss säga så här; Jag åkte hem med en tjurig hamstring och ett tjurigt lår på framsidan. Jag är tung och allt annat än snabb och stark och smalbenen är inte vana vid underlaget men det var ändå roligt att vara där!! 

Så nu snurrar mina träningstankar i kväll. Jag tycker jättemycket om det upplägg jag har på min träning på gymmet just nu, jag lämnar allt som oftast gymmet med en go känsla. Det är viktigt för mig. Men samtidigt så tror jag att jag kommer behöva lite mer power, lite mer plyo, lite mer löpning och lite mer spänst i min träning. I alla fall om jag vill ha en annan känsla på friidrotten. Men samtidigt så vill jag inte ta bort känslan av att vilja träna, längta efter träningen och ha en go känsla i kroppen efteråt. Det känns viktigt! 

Det här är en av anledningarna till att jag behövt ta en paus från friidrotten. Det är något med JHH&Friidrott. Jag älskar det men det sätter också griller i huvudet på mig. Och ibland tar de där tankarna över alldeles för mycket och på fel sätt. Så jag skall försöka att fortsätta som jag gjort de senaste veckorna och bara låta friidrotten vara något roligt. 

Det var kvällens träningstankar det. 



1 Yasmine:

skriven

Hoppas du lyckas reda ut dina tankar! <3

Svar: Åh tack ♡
JHH

Kommentera här: