Min första virkade filt

Ni har sett spår av den här i bloggen, jag har hållt på med den ett tag men i julas blev den äntligen klar; Min första virkade filt. Jag hade tänkt att göra klart den till när min systerson föddes men han fick den i julklapp i stället.
 

Det var väldigt roligt och lätt att virka den här typen av filt, som består av 35 st relativt stora mormorsrutor som jag sedan sytt ihop, så nu funderar jag på att göra en ungefär likadan till mig som jag kan ha här hemma på soffan. 

Jag har virkat till fotbolls-VM.
Jag har virkat i solen.
Försöka få en bild av hur det kommer bli.
Alla 35 rutorna klara. Har även fäst alla trådar, det var helt klart det tråkigaste jobbet på hela filten.
Sedan sydde jag ihop rutorna i fem längder.
Och slutligen sydde jag ihop längderna och filten var klar.
1 Yasmine:

skriven

Vad fin den blev :)

Svar: Tack :) Jag är faktiskt nöjd :)
JHH

Kommentera här: